Späť

Ako znížiť zaťaženie organizmu od toxických látok

Pridal: Počet zobrazení: 879

Cítite sa počas dňa bez energie? Časté prechladnutia, bolesti hlavy a kĺbov, únava, malátnosť, znížená imunita vám klopú na dvere častejšie ako by ste si priali? Nečudujte sa. Žijeme v dobe toxickej a množstvo toxínov, ktoré nás každý deň bombardujú, dávajú telu poriadne zabrať ...

Ako znížiť zaťaženie organizmu od toxických látok

Aké toxíny sa môžu nachádzať vo vašej blízkosti?

Z nábytku, podlahy, zo stien sa uvoľňujú rôzne prchavé chemické rozpúšťadlá, zmäkčovadlá, exhaláty z kúrenia, rovnako aj z rôznych čistiacich a osviežujúcich, kozmetických prostriedkov, či potravín a chemických liekov. Tie atakujú naše zdravie. Pôsobia na nás aj v spánku. Medzi najbežnejšie bytové toxíny patrí formaldehyd, benzén, amoniak, trichlóretylén, xylén, ale aj oxid uhoľnatý, oxid uhličitý a, samozrejme, elektrosmog z obrazoviek, elektrických prístrojov a elektrického vedenia.

 

Eliminovať toxíny môžete nasledovne

 

1. Voda je základ

Po kyslíku je to druhá nenahraditeľná látka pre prežitie. Hydratuje organizmus a zároveň má najdôležitejšiu - čistiacu úlohu. Pomocou potenia a vylučovacieho systému vyplavuje škodlivé látky z tela von. Preto dostatok čistej a kvalitnej vody je doslova nepostrádateľným základom pre účinné zbavenie sa toxínov. A akú vodu piť?

  • Ideálna je filtrovaná voda. Zadovážte si taký filter, pri ktorom máte istotu, že odstráni ťažké kovy, patogény, antibiotiká, hormóny a aj chlór.

Dobrú službu namiesto džúsov, perlivých nápojov, či šumienok urobí aj voda s citrónovou šťavou (čerstvý vytlačený citrón), alebo voda so sódou bicarbonou (na 7dcl pohár cca 1/2 lyžičky sódy). Oba tieto nápoje osviežia a zároveň alkalizujú organizmus. 

A koľko vody denne vypiť? 8 - 10 pohárov = 1,5 - 2litre vody, samozrejme záleží aj na váhe, veku človeka a jeho fyzickom výkone.

Pijete málo vody, alebo zabúdate piť pravidelne? Pomôžte si šikovnou aplikáciou do telefónu. Nie len že vás upozorní, že máte vypiť vodu, ale aj sleduje množstvo vody ktoré ste už vypili. Vyskúšajte niektorú z WATER ALERT app a majte svoj pitný režim pod maximálnou kontrolou.

 

2. Čerstvé potraviny 

Doma pripravené z čerstvých surovín, to je jednoducho NAJ! Vyhýbajte sa priemyselne spracovaným potravinám, konzervovaným a údeným výrobkom.  Nájdite si lokálneho výrobcu, napr. na stránke Predaj z dvorau ktorého budete mať istotu, že svoje produkty pestuje a chová bez používania chemických hnojív a antibiotík.

Aj rôzne sladkôstky, keksíky, sušienky, či zákusky plné rafinovaných cukrov, bielej múky, ochucovadiel a farbív nahraďte zdravšou alternatívou. Na internete sa dá nájsť kopu receptov, ktoré sú sladké a zároveň zdraviu prospešné.

Riaďte sa pomerom 80 a 20, čo znamená 80% denného príjmu by mali obsahovať zdraviu prospešné potraviny bez toxínov. Do svojho jedálnička vo väčšom množstve doplňte potraviny, ktoré majú zároveň detoxikačné účinky a sú z darov prírody, napr. sú to tieto: 

brusnice, pomleté ľanové a konopné semienka, biely probiotický jogurt (nesladený), kyslá kapusta, syrovátka, artyčoky, červená repa, zeler, chren, mrkva, listová zelenina, biela čínska reďkovka, cibuľa a cesnak, zázvor, karfiol, brokolica, kapusta.

 

3. Kozmetika a drogéria bez chémie

Možno sa vám to bude zdať neuveriteľné, no najviac toxínov prijímame práve denným používaním rôznych kozmetických a drogistických výrobkov. Skúste si to zrátať, ráno vstanete a pokiaľ odídete z domu do práce, či školy s koľkými si podáte ruku. Niečo si pridáte aj počas dňa a večer zopakujete to isté ako ráno.

Venovať pozornosť zloženiu kozmetiky je určite správna voľba, pretože pokožka je náš najväčší orgán, ktorý nás chráni pred vstupom rôznych mikroorganizmov a vplyvov z vonkajšieho prostredia. Vhodnosť jednotlivých ingrediencií vašej kozmetiky si môžete preveriť na týchto stránkach: klik na obrázok a môžete testovať :)

 

x      x 

Do tejto nebezpečnej toxickej kategórie patria aj pracie prostriedky a aviváže. Zvyšky z nich ostávajú aj v oblečení, ktoré máme v podstate na sebe celých 24 hodín a cez pokožku ich prijímame v podstate nonstop. Zdravšou alternatívou sú eko pracie prostriedky, ktoré vďaka zloženiu z rastlinných zložiek priaznivo vplývajú na pokožku, ale aj na životné prostredie. Zároveň eko prostriedky udržujú čistú práčku a predlžujú jej životnosť, čo sa odzrkadlí aj vo vašej peňaženke.

 

4. Doplnky výživy     

Okrem alkalickej vody a čerstvej zeleninky môžete detoxikáciu podporiť aj s doplnkami výživy, výborne sa na to hodia napr. modro - zelené riasy ako spirulina a chlorella.

Výbornú očistnú funkciu od toxínov plní aj čierne uhlie, alebo humínové kyseliny.

Ak potrebujete získať viac informácií ohľadom liečby potravinovými doplnkami, odporúčam nasledovnú stránku: Otázky pre RNG, znalca na liečbu potravinovými doplnkami. Je veľká škoda, že na stránke už nefunguje aktívna poradenská služba, ale aj z archívnej diskusie sa dá načerpať mnoho zaujímavých informácií.

 

5. Pohyb a spánok

Dve rozdielne aktivity, ale obe sú pre organizmus veľmi dôležité. Dostatok pohybu, či už len v podobe pravidelných prechádzok, nabudí organizmus na spaľovanie prebytočných tukov a tým aj k vyplavovaniu toxínov pomocou potenia.

Rôzne druhy športov dokážu rozprúdiť v tele krv, čo podporuje aj vylučovací systém. Preto dbajte aj o pravidelné vylučovanie stolice (1 - 2 denne). Opäť platí, dostatok tekutín (vody) a vlákniny podporuje čistenie čriev, čo predchádza ukladaniu škodlivého odpadu v tele.

To, že kvalitný spánok je dôležitý, netreba obzvlásť pripomínať. Regenerácia tela, načerpanie nových síl, či uzdravovacie procesy prebiehajú práve počas spánku. A koľko by sme si ho mali dopriať? Prospešných 8 hodín spánku.

 

6. Domácnosť a čerstvý vzduch

Vetrajte! V lete je to prirodzené, ale nezabúdajte na to aj v iných ročných obdobiach, hlavne v zime. Aspoň dvakrát denne otvorte okná naplno a intenzívne na pár minút nechajte miestnosť vyvetrať. Ideálne je vyvetrať aj tesne pred spánkom, ľahšie sa vám bude zaspávať v priestore, kde je čerstvý vzduch.

Nábytok, koberce, syntetické textílie, rôzne vône z bytových osviežovačov sú zdrojom toxínov. Zároveň elektrosmog zo všetkých spotrebičov v domácnosti je zdrojom znečistenia, ktorý taktiež nepriaznivo vplýva na naše zdravie.

Bytové rastliny proti toxínom

Pomôcť si môžete aj bytovými rastlinami, ktoré majú schopnosť pohlcovať toxické látky. Zároveň potešia, spríjemnia a dodajú estetickú harmóniu do každej domácnosti. Tieto to sú:

• Chryzantéma (Chrysanthemum morifolium) • Fikus malolistý (Ficus benjamina) • Potos (Scindapsus aureus) • Svokrin jazyk (Sansevieria trifasciata) • Antúria (Anthurium andreanum) • Zelenec (Chlorophytum comosum 'Vittatum') • Gerbera (Gerbera jamesonii) • Kaktus (Cereus peruvianus) • Cisus kosoštvorcový (Cissus rhombifolia) • Dracéna (Dracena marginata) • Palmenka nízka (Rhapis excelsa) • Nefrolepka (Nephrolepis exaltata) • Šeflera (Schefflera actinophylla) • Figovník (Ficus elastica, F. lyrata)

 

7. Plesne

Problém toxínov úzko súvisí aj s plesňami v domácnosti, ktoré stále číhajúce v stenách a čakajú na vhodnú príležitosť, aby sa mohli šíriť. Plesne v byte predstavujú závažný problém na zdravie ľudí, pretože môžu byť zdrojom toxických látok. Približne 70 – 80% plesní môže byť zdrojom toxických látok (mykotoxínov).

 

 

.

 

Pokiaľ máte otázku, tak ju napíšte nižšie do komentárov. Rada odpoviem :)

Ak sa vám článok páčil, alebo vám dáva zmysel, dajte mu Páči sa mi. Ak môžu tieto informácie pomôcť niekomu z vášho okolia, zdieľajte ho zo svojimi priateľmi.

 

Bakterie virusy plesne parazity rady navody skusenosti HarmonyNature

 

Ak kliknete myšou na ľubovoľné farebné (červené) slovo pred ktorým je znak malej šípky (), otvorí sa Vám o tom viac informácií. Ak niektorý odkaz nefunguje, budem rada, keď mi o tom napíšete na mail: office@harmonynature.sk.

 

Upozornenie: Tento článok má informatívny charakter, obsah pochádza z dostupnej literatúry a Internetu. Jej autorom nie je lekársky, alebo zdravotnícky školený odborník a nenesie žiadnu zodpovednosť v prípade nesprávneho použitia liečivých rastlín, odvodených produktov, alebo pri aplikovaní jednotlivých liečebných metódach. Pri akútnych zdravotných problémoch vyhľadajte svojho lekára.

Obsah stránky podlieha ochrane autorských práv. Preberanie, kopírovanie, šírenie článkov alebo ich častí bez súhlasu prevádzkovateľa je zakázané.

 

 

Prihlásenie

Súbory cookies používame, aby sme zabezpečili funkčnosť týchto webových stránok. Viac informácií