Späť

srdce

Počet zobrazení: 43

Mesiac Máj je mesiacom lásky, ktorú symbolizujú srdcia, ale je aj mesiacom, ktorému prislúcha starostlivosť o srdce – to ľudské. Máj je obdobím, kedy všetko v prírode láka svojou krásou a sviežosťou a aj všadeprítomnou energiou. Energia lásky živí aj srdce a je nesmierne dôležité pestovať si ju v sebe a odovzdávať ju bezpodmienečne ďalej.

Ako sa oslabenie srdca prejavuje?

Srdce je sval, ktoré nikdy neodpočíva a prejdú ním hektolitre krvi. Srdce je materským orgánom pre celý tepnový systém a výstupným orgánom srdca je jazyk. Srdce riadi krv, cievy, tepny a žily. Ak srdce funguje správne, krv v tele plynule prúdi.

Pokiaľ je však srdce oslabené (a nielen fyzicky), prúd krvi je spomalený a nastávajú blokády, také priehrady, ktoré zadržiavajú energiu v tele. Krv nepredstavuje len krv ako tekutinu, ale je to jedna z foriem životnej energie.

Oslabenie srdca (myslené ako nedostatok energie i prebytok) sa na fyzickej úrovni prejavuje: arytmioudýchavičnosťouopuchmihormonálnymi poruchaminízkym alebo naopak vysokým krvným tlakomproblémami so spánkom a zaspávanímbolesťami šije a hlavypotenímnávalmi horúčavynepokojom.

Taktiež to môže byť: búšenie srdca • tlaky na hrudi • nepravidelnosť rytmu • pichanie pri srdci, atď. Ďalšie príznaky slabosti srdca sa môžu prejaviť zlým stavom zubov múdrosti, červeným nosom, bolesťou v podpazuší, drobnými žilkami na nose, bradavice na nose, namodralý jazyk a ďalšie.

Na duševnej úrovni to môže byť hyperaktivita či vyčerpanosť, strata energie a únava, hyperaktívne konania, extrémna chuť na sex, ktorú je potrebné uspokojiť, ale aj nezáujem o sex, workoholizmus, impulzívnosť.

 

Čo srdce poškodzuje?

• stres – duševná nepohoda • fajčenie • žiarenie - nosenie mobilov na krku • obezita - nedostatok pohybovej aktivity • prejedanie sa • nedostatok výživných látok

A veľmi pozitívnou správou je, že srdce nepostihuje rakovina :)

 

Ako sa dostať do rovnováhy a posilniť činnosť srdca?

Rovnováhu a posilnenie činnosti srdca dosiahnete kombináciou týchto oblastí: 

 

1. PSYCHICKÁ / DUŠEVNÁ POHODA

Láska k sebe samému a následne ku druhým ľuďom a všetkému okolo nás, vyživuje srdce. Emócie radosti sú ukazovateľom cesty, ktorá je s nami v súlade a vedie nás tou pre nás správnou cestou. Úprimný a srdečný záujem o seba, o druhých, o zvieratá či v konečnom zmysle o vesmír, je presne to, čo živí srdce a následne rozdúchava životnú energiu. V jednoduchosti: pozitívny pohľad na svet • radostné emócie • duševná pohoda sú elixírom pre srdce, ale aj iné orgány.

 

2. PITIE ALKALICKEJ IONIZOVANEJ VODY

Ionizátor vody aQuator VIVO

Na obrázku vpravo je jeden z modelov prenosných ionizátorov vody aQuator, ktoré vyrábajú 3 jedinečné druhy ionizovanej vody (Alkalická, Acidická a Strieborná) a jednu kombinovanú, ktorá vznikne spojením dvoch druhov vôd (Alkalická + Strieborná). Každá jedna voda je jedinečná svojimi vlastnosťami a použitím v oblasti zlepšenia zdravia, ale aj pri použití v domácnosti.

Ako podporí a čím prispeje Alkalická voda k činnosti všetkých buniek? 

Molekuly ionizovanej Alkalickej vody sú tvorené omnoho menšími molekulami (5-6 molekúl) v porovnaní s bežnou pitnou vodou (10-13 molekúl). Vďaka menším molekulárnym zlúčeninám je Alkalická voda "tekutejšia", ľahšie prechádza bunečnými membránami a priamo sa zúčastňuje metabolických procesov.

Vďaka ľahšej priechodnosti do bunečných membrán dodá Alkalická voda bunkám vo vode rozpustné živiny a kyslík omnoho jednoduchšie. Kyslý odpad a zvyšky toxínov sú viac rozpustné a následne sú vylúčené ľadvinami, alebo formou potu von z tela.

Ionizovaná voda sa vyrába procesom ionizácie, vodou prechádza jednosmerný elektrický prúd a takto voda získa 2 jedinečné hodnoty. Prvou je pH hodnota (pH 8 a viac), čo znamená, že voda má zvýšené pH vďaka obsahu alkalických minerálov - preto pomenovanie Alkalická voda. Druhá hodnota ORP hovorí o množstve záporných elektrónov vodíka vo vode (-300 až -1000 mV). Vďaka tejto sile, či schopnosti dokáže Alkalická voda neutralizovať voľné radikály v tele.

Hodnoty pH/ORP a vlastnosti menších molekulárnych zlúčenín posúvajú pôsobenie Alkalickej vody na omnoho vyššiu úroveň oproti akýmkoľvek tekutinám, či zdrojom pitného režimu. Každý jeden dúšok ionizovanej Alkalickej vody bude vaše bunky rozmaznávať, chrániť a podporovať k lepšiemu prežitiu vďaka týmto funkciám vody:

• Prírodný antioxidant • neutralizuje voľné radikály - predchádza rýchlejšiemu starnutiu buniek
• Detoxikácia • čistí, vyplavuje z buniek nežiadúce toxíny
• Alkalizácia • dopĺňa alkalické minerály, upravuje acidobázickú rovnováhu v tele
• Hydratácia • jednoduchšie vstrebávanie živín, kyslíka a molekúl vody, upravuje metabolizmus
• Podpora imunity Alkalická voda + Strieborné ióny, ktoré majú proti-mikrobiálny (baktérie, plesne, kvasinky) účinok

Prečo by nemala chýbať vo vašej domácnosti ionizovaná voda? Pretože vodu s vysoko aktívnym a aj preventívnym účinkom potrebujete piť každý deň. Pri pomere ceny a prínosov pre bunky - zdravie, je kúpa ionizátora najlepšia investícia, ktorá pokryje kvalitný pitný režim na mnoho rokov. Nehovoriac o tom, že ako jediné zariadenie svojho druhu na trhu vie vyrobiť aj antibakteriálnu Striebornú vodu. Spojte Alkalickú vodu so Striebornou vodou a získate kompletný dvojboj na podporu imunity a posilnenie proti útokom mikróbom.

Ponuka ionizátorov aQuator

3. POHYBOVÁ AKTIVITA

Obezita - nadváha výrazne prispieva k oslabeniu srdca, je preto dôležitá denná fyzická aktivita. Pamätajte, že pre zdravé cievy a srdce je dôležitý pohyb, rovnako tak ako zaradenie hlbokého dýchania. Srdce je sval, ktorý pravidelnou aktivitou silnie. Zaraďte teda do svojho pohybu prechádzky, chôdzu po schodoch, plávanie, jazdu na bicykli alebo aj svižnejšie aeróbne aktivity.

Sprcha vlažnou vodou a otužovanie má priaznivý vplyv krvný obeh a podporuje činnosť srdca.

 

4. POTRAVINY

Ostré potraviny povzbudzujú krvný obeh, a potraviny s horkou chuťou posilňujú srdce.

• Zaraďte do svojho jedálnička výrazné množstvo zeleniny, najmä čakanku, žihľavu, červenú repu, červenú papriku, ružičkový kel, rukolu, šaláty, zrelé paradajky, reďkovky alebo artičoky.

• Z ovocia nám poslúži grep, dule, maliny, černice, čučoriedky, egreše - alebo ktorékoľvek, ktoré práve rastie.

• Zo strukovín sú to prevažne naklíčené mungo fazuľky, sójové klíčky, čerstvý hrášok, červené fazule.

• Medzi vhodné obilniny patria amarant, pšeničné klíčky alebo raž.

• Pre tých, ktorí konzumujú mäso je vhodné striedmo grilované a hojne obalené v bylinkách jahňacie a baranie. Je dobré obmedziť soľ, ktorá zadržiava v tele vodu. Obmedziť konzumáciu vyprážaných, nezdravo tučných jedál a údenín.

• Naopak je dôležité konzumovať v dostatočnej miere zdravé tuky (omega 3 - viď. nižšie) a to aj keď máme nadváhu.

Mliečne výrobky konzumovať prevažne kyslej chute.

• Výborné sú čerstvé bylinky a koreniny ako šalvia, bazalka, oregano, rozmarín, saturejka alebo kurkuma, či kajanské korenie.

• Na posilnenie srdca sa odporúča surový cesnak, zázvor, cibuľa, ľanové semienko.

Pitie čajov z valeriánky lekárskej, ľubovníka, medovky, srdcovníka, paliny, imelo či púčiky, kvety i listy hlohu.

 

5. ČO CHÝBA V DNEŠNOM MODERNOM JEDÁLNIČKU?

Omega-3 nenasýtené mastné kyseliny sú pre orgány veľmi dôležité, pretože podporujú normálnu funkciu mozgu, srdca a imunitného systému. Zároveň podporujú normálnu funkciu očí, hladinu triglyceridov v krvi, krvný tlak, hladinu vápnika v krvi, zloženie kostí, svalové funkcie, zdravie zubov a bunkové delenie.  

Vedecký výskum dokázal, že NEPOMER - NEROVNOVÁHA v každodennom príjme Omega-6 a Omega-3 kyselín v tele spôsobuje skryté zápaly, mnohé ochorenia vrátane srdcovo-cievnych.

O potrebe a prospešnosti Omega mastných kyselín pre organizmus ste určite počuli. Od detstva nás učia, že konzumovať ryby je zdravé a najlepšie niekoľkokrát do týždňa. Informácie o prospešnosti Omega kyselín nájdete v televízii, časopisoch, letákoch, ... je to pravda, pretože telo si ich nevie samé vyrobiť a je odkázané na ich pravidelný príjem z potravy, či doplnkov.

Svetová zdravotnícka organizácia WHO odporúča pomer Omega kyselín v tele 5:1. Optimálny pomer, kedy je organizmus maximálne chránený je 3:1 a nižšie. Priemerný pomer Omega kyselín u ľudí v Európskych krajinách sa pohybuje v hodnotách 25:1 a vyššie, čo je spôsobené v prvom rade nedostatkom Omega-3 kyselín vo výžive, ktoré telo potrebuje, ale aj faktormi, ktoré úzko súvisia a ovplyvňujú činnosť celého organizmu.  

Pomer Omega kyselín v tele

Životne dôležitá potravina Omega-3 s EPA a DHA kyselinami z vysoko kvalitného rybieho oleja v tele pôsobí protizápalovo a pre fungovanie buniek je nenahraditeľná. Toto je aj dôvod, prečo je potrebné Omega-3 kyseliny konzumovať každý deň.

Prečo by ste mali Omerga-3 konzumovať každý deň v potrebnom množstve? Pretože mastné kyseliny Omega-3 z morských zdrojov sú dôležité pre dosiahnutie normálnej a optimálnej rovnováhy medzi prvkami v tele. Kyseliny Omega-3 sú navyše dôležité z hľadiska prirodzeného a zdravého vývoja, rastu a funkcie buniek, či tkanív. Mnoho zdokumentovaných vedeckých štúdií ukazuje, že kyseliny Omega-3 (EPA a DHA) sú dôležité z hľadiska kardiovaskulárneho zdravia, vývinu plodu, kognitívnej výkonnosti, nálady a správania, ako aj mnohých ďalších stránok.

Ponuka Omega-3 doplnkov6. VITAMÍNY A MINERÁLY

fdgdfg 

 

A záverom zopár ľudových rád a návodov z publikácie:

Staré, dobré, vyskúšané • Rady a návody na liečenie chorôb, zozbierané medzi ľudom

Srdce ľudové rady

 

xx

 

Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Prihlásenie

Súbory cookies používame, aby sme zabezpečili funkčnosť týchto webových stránok. Viac informácií